Äntligen fredag- igen!

Igår hade bonden ett sällskap på besök, det var elva avbytare som skulle ha träff, de hade läst om hans fäbod på Milkos mjölkkartong! Festligt!

De handlade lite på loppiset- en kvinna utbrast: "Men det HÄR var billigt! En skjorta och ett husdjur för endast 20
kronor!"
 
!

Hon hade kunnat bli skrämd för livet men tog det som naturligast i världen.

Jag har sovit borta halva veckan. Sover lite för länge där i mitt mörka härbre. Det är så härligt att vara där, särskilt innan läggdags, när jag sitter på brokvisten, och ser ända hem. Man ser kyrkan och även kalkbrukets rök och vet att där bor jag! Märklig känsla.

Korna har koll på mig. De såg inte när jag gick till härbret vid skogsbrynet, igårkväll, för de var bortåt Bingsjö, berättade mjölkbilskillen. Ändå låg alla kor runt omkring min stuga när jag kom ut i morse. De borde stått vid ladugården och råmat efter mig, eftersom jag var sen. Men de insåg att det inte var någon idé, bättre då att lägga sig tillrätta och vänta på att jag vaknar. De är då för rara!

En rolig bild på hönspappan- jag blir snart galen på hönsen. Den som sitter på sambons rygg, har för vana numera att sätta sig tillrätta på axeln så fort man vill sitta på trappen. Det värsta med dem är att de går in i huset om man inte går ut och matar dem stup i ett....


Kommentarer
Postat av: Lilledotter

Hahaha! Va söta dom är, Rolofs kompisar:) Tur att det sitter en tupp mitt framför klockspelet!

2010-08-20 @ 13:23:56
Postat av: morhontass

Haha jag har ett kort där det inte är någon tupp i vägen! Men det vågar jag inte publicera!

2010-08-20 @ 13:31:47
Postat av: Lilledotter

Nä, gör inte de är du snäll:)

2010-08-20 @ 17:59:25
Postat av: Anki

Vilken rolig bild Lena! Kram!

2010-08-20 @ 20:13:39
URL: http://www.undertoppluvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0