Som hund och katt!

Om man tittar lite till vänster i bild,i nederkanten av trasslet som är min hund, ser man Lille Gråben, han har bestämt hittat något att suga sig fast vid.
Det är svårt att tänka sig, att för bara några dagar sedan, tordes Kelly inte titta på den lille, hon gick stora omvägar.
För övrigt är jag inne i min årliga juldeppression, allt är värre i år än det brukar, jag har sagt upp mig från jobbet och är ekonomilös ett tag fram över, jag hoppas att barnen finner sig i att jula med mig, efter jul...
Massor av snö har hävt ned, som över hela landet vad det verkar. Sambon har plogat hela eftermiddagen, jag har flyttat hem hästarna, som bara rymmer ur den andra hagen, burit vatten till deras tunna, skottat källarnedfarten, plockat en massa ägg och sedan lagat mat på min alldeles nya spis. Har aldrig haft en ny spis någon gång, så det är en häftig upplevelse.
Med varmluftsugn- det ni- men jag vet inte hur den funkar riktigt, för bruksanvisningen är på norska....kanske inte så svårt om man ställer det i jämnförelse med finska, eller japanska, men jag fattar ändå inte riktigt.
Jag ringde affären, de skulle försöka ordna fram något svenskt åt mig, annars får de skicka en instruktör.
Nu ska jag koka te och gosa ned mig i sängen och försöka glömma att det är den sextonde december...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0