Mycket åka och inget blogga....

Sådant ser mitt liv ut, fast egentligen vet jag nog inte hur bra jag har det. Om det bara inte vore för den fullständigt galna smärtan, som gör att tårarna rinner fast jag inte ens gråter.

Iallafall får jag en hel del naturupplevelser om dagarna. I tisdags var jag alldeles för nära en stor älgtjur, även på onsdagen, men då strävade jag sakta och lugnt på väg uppför berget, där fäboden ligger, så det var aldrig någon fara för krock. Jag kunde bara kolla på den, där den klev omkring i riset intill vägen.

Älg är annars en bristvara i dessa trakter, något att vara glad för, då slipper man krocka med dem. Detta tack vare björn och varg.

Igår såg jag en stor sork springa över vägen, en liten harpalt utanför mjölkrummet, två knäppa tjädertuppar på skogsvägen nedanför fäboden och i morse knatade en liten, liten björnunge över vägen, strax utanför byn Born. Naturligtvis var min mobil omsorgsfullt inpackad i sin mobilkondom som hänger i ett snöre om halsen, och innan jag fick upp den för att fota, var björnen borta. Jag stod still med bilen ett tag, jag gissar att mor och eventullt syskon, fanns alldeles i närheten.
Men nej, jag såg dem inte så jag for vidare.

Mötte strax en cyklist, så jag stannade och varnade honom, och han skulle sjunga högljutt, sade mannen, så att björnarna fick tillfälle att flytta sig.

Jag ska försöka få ordning på den nya kameran, så att jag kan ta lite fina bilder från jobbet och lägga ut här. Det är ett fantastiskt ställe, nästan overkligt. Djuren går lösa på skogen, kommer bara hem för kvälls och morgonmjölkning- men en lammunge försvann genast. Om den dött av sig själv, eller fått hjälp, det vet vi inte förrän vi hittar den, vilket vi säkert aldrig gör.

Måste fixa käk nu, sedan iväg igen. 4.7mil enkel resa X 4 resor/dag.....Nästan som till Örebro ¨på en dag....I morgon ska jag sova kvar...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: monica

kommer sambon också sova över där då???

hoppas bilen kommer bli färdig tidigt hos cedwall, i så fall kanske jag kan åka upp till dej med lite kaffe. Synd att inte kameran var ut kondomen så vi kunde fått se björnungen vi med. Jag får hit en gammal klasskompis i morron och de stannar kvar till på lördag ev söndag, kanske jag ska ta med dom upp till er, är bonden där eller har han åkt iväg?

massa kramar från mej.

2010-06-03 @ 22:47:46
Postat av: mor hontass

Sambon stannar hemma med hundarna, på lördag ska han motorcykla siljan runt,om han hittar någon kompis som också vill motorcykla. Bonden kommer att vara hemma, det blir veteranbilsträff på lördag,30 pers från olika delar av landet,som ska ha mat och fika. Att jag stannar i natt beror mest på att jag ska få sova lite längre på morgonen,men jag kommer hem idag på dan,och i morgon också men jobbar kvällen igen.

2010-06-04 @ 05:22:24
Postat av: Hontass

Gud vad synd att du inte fick upp kameran. Dom är ju så fina björnarna.

2010-06-04 @ 10:29:06
URL: http://hontass.blogg.se/
Postat av: LeiaMia

Man kan tro att du bor i en djurpark! :-)

Ser fram emot att se bilderna från jobbet! Kram F.

2010-06-06 @ 21:27:10
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: monica

jag kan inte prata bara kraxar nu för tiden, jobbigt när barnen håller på och man ska låta arg, dom skrattar åt en och jag blir ännu argare och dom bara skrattar mera... låte som jag är i målbrottet...

2010-06-07 @ 19:58:52
Postat av: mor hontass

stackars grannen, hoppas du piggar på dig! Har du någon surhöna som jag kan stoppa ägg under,har några som ej hinner bli kläckta med de som håller på nu. Annars har Pers mamma,men det är ju närmare till dig!

2010-06-08 @ 21:46:38
Postat av: monica

hon gammelhönan ligger på ägg, hon har legat lääääänge men det blir aldrig nga kycklingar, det är bara å lägga under henne, hon ligger i en svart "hink". vet inte hur många hon ligger på men det går säkert under några till.



om fia och mickey inte är hemma på nga dagar skulle du kunna släppa över meda och turbo till sverker då?

2010-06-08 @ 22:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0