Betydligt bättre i humöret idag...

...och är strax på väg till Coopen igen! Fast idag, bara till klockan 14.00, det känns verkligt lyxigt!

Jag har varit uppe sedan 5.30, vaknade och var pigg som en ärta. Fick börja min dag med att bära ut en död liten höna, som fått dö i hundrummet inatt, hade hoppats på att hon skulle piggna till, det gör de ibland fast man tror att det är kört, men inte denna gången.

Det var en av mina raraste hönor- hon hette Klipp-Inger, efter bygdens egen frisörska, eftersom lilla hönan hade en så fin frisyr som alltid låg rätt.

Man ska inte ta bort en höna förrän den verkligen är jättedöd, för vips kan de vara uppe och äta igen, men som sagt, inte denna gången, det var ledsamt.

Jag har snyggat till sextio ägg på morgonkulan också, de ska jag ha med till Boda och leverera till en god kund. Polera ägg är det mera givande i livet, de blir så fina att man blir varm i hjärtat av att se dem.

Så värst mycket behövs inte för att förgylla min vardag, som ni märker.

I med sista kaffet nu, bilen står igång ute och vill iväg!

Ha en finfin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0