Bonde VS robot....

Jag var med lilledotter, och praoade på hennes sommarjobb, i Stiernhööksgymnasiets flashiga ladugård.

Det var roligt även om jag gick miste om en hel helgs ledighet... Idag var jag ledig och jag sov och sov ända tills klockan tio. Gick till Monica och tog en kopp kaffe, men vaknade ändå inte.

Lite fina bilder från robotladugården.



till höger i bild, kan man se en väldig borste, som kossan kliar sin rumpa på. En sån vill jag ha!

Vackra Lilledotter och vackra Jerseyn! En kviga som snart ska mjölkas in, sedan börjar ko-livet på allvar. En Jerseyko mjölkar i snitt 7 % fett, medan en vanlig SRB-(Svens RödBrokig) mjölkar kanske 3,8-4.00 %



Bonden sade att man inte har någon kontakt med djuren i stora besättningar. Men bättre kontakt än så här, det får man inte....

Lite hemska saker såg jag också, men jag är inte kvackelmagad så det gör inget. Grisar,kor,hundar, människor- alla dör en gång i livet, och här kan man inte bara gräva ned dem i en kista, utan man måste vänta in destruktion....Hmprmf,,,,,på min tid plöjde vi ned dem i åkern, eller körde dem till skogs! Det är förbjudet nu och det retar mig. Det vilda vill också ha lättfångad mat, de kan ej gå till ICA.

En och annan gam har fått sätta livet till, så är det när man är tarv/åpen....


Jag upptäcker att jag sullat bort en massa bilder i datorn, det har blivit så på senaste tiden, datorn är inte vad den varit precis som jag, sedan jag blev gammal.

Håll tummen för mig, att jag kan få ett jobb i Lilledotters ladugård, det skulle passa mig så bra, förmodligen skulle jag förbli  där, typ resten av mitt liv.

Men bonden då.........??????????????????????

Kanske vore det bättre att söka jobb på Malaysia, eller Sibirien, det är lagom långt dit.

Han kommer att bli galen galen galen....

Kommentarer
Postat av: Tvärslå

Skit i bonngubben - du behöver tänka på dej själv o det med basta !

Dessutom behöver den där bonngubben få sej en tankeställare - eller kanske en egen käring som drämmer till han med kvasten då och då ;)

2010-08-17 @ 00:47:22
URL: http://www.tvarsla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0