Jämnställdhetsdebatten!

Jag har inte mycket till övers för så kallad jämnställdhet! Eller vad man kallar det!

Låt mig vara hemma med småbarnen, så kan gubben klippa gräs och laga bil. Ve den man som försöker inkräkta på mitt område.

Eller som när sambon försöker sköta diskmaskinen. Han gör sitt bästa- annat kan ingen säga! Men sedan måste jag plocka ur skåp och lådor från disk, som ej hunnit bli diskat! Har hundarna diskat det är det rent, anser han tydligen.

Jag kan inte ens släppa honom på att göra micropopcorn- han glömmer att ta av plasten av paketet.

Jag klandrar honom inte, han är bäst på så mycket annat!

Igår kväll, när jag kom från jobbet var han lite upprörd!

"Hur tvättar du egentligen, kvinna?"

Han höll upp ett par kalsonger, en och en halv meter breda över midjan.

"Jag skulle ta dem på mig, och det sade bara "kraaaash" i resåren! Jag har haft dem i tjugo år och de har aldrig gått sönder förr!"

"Älskling, du kan lämna in dem på "Nalletyg" bredvid Konsum i Rättvik, det brukar jag göra med trasiga kläder!"

Han hörde inte vad jag sade!

"Det var likadant med mina bruna, jag var i Rättvik och de ramlade ned på knäna hela tiden när jag var på affären, så jag fick gå och dra upp dem som ett fån!  När jag kom hem sade det bara "kraaaash" i dem också! Du tvättar FEEEEL"!

Sambon är med i någon sorts kalsongklubb, tror jag. Men de kalsongerna vill han inte öppna! De måste ligga till sig i tio år till!

Han är iallfall lite gullig, min egen gubbe!


Kommentarer
Postat av: monica

han kan ju alltid byta resåren i kallingarna.... eller så får han tvätta sin tvätt själv, vilken knäpp sambo du har asg /grannen.

2010-08-28 @ 18:35:04
Postat av: Tvärslå

Hahaha förstår han inte att gummit i resåren gjort sitt redan efter kanske ett år beroende på hur mycket han använt dom (OCH tvättat dom), vädrade han dom bara innan du började tvätta åt honom ? ;)

2010-08-28 @ 21:20:36
URL: http://www.tvarsla.blogspot.com
Postat av: mor hontass

Tvätta själv???? Nja....

Tvärslå: Det är 10 år sedan hans hustru, och min bästa vän dog i cancer-jag har bott här i 3 eller fyra....vad han gjorde med kalsongerna under de kvinnolösa åren vill vi nog inte veta....

2010-08-29 @ 11:12:56
Postat av: monica

miss y./m

2010-09-04 @ 22:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0