Mysbilder



Härligt att fått ha ungarna här, de är så fina och rara! Leo var till en början skräckslagen för de sociala hönsen, han vågade inte ta ett steg för sig själv på gården.

Men efter ett tag blev han tuffare, och det sista han gjorde innan han for hem, var att hålla i den lilla tuppen i famnen, den som på bilden ovan, satt sig till rätta på Zacks arm.

Nytt jobb på gång, kanske kanske- hoppas hoppas, det är ett jobb som jag mer än allt annat i världen vill ha...berättar mer om saker och ting faller sig på plats.

Mardrömmar har jag, om att få fram det till bonden, om jag ska sluta hos honom. Jag skickar väl ett sms. Skyndar mig att stänga av telefonen, rent av ta ur batteriet, för vid det tillfället kommer han att ringa, så att det tränger igenom avstängningen.

Sedan låser jag dörren och kryper längst in i en garderob och inväntar jordens undergång!

Skönt att det är fredag idag. Bonden har varit bortrest, men ska mjölka i helgen! Skulle vilat mig men ska följa Lilledotter till hennes jobb och kolla lite. Spännande!

Lite mat nu, sedan bär det snart av igen, sista mjölkpasset på ett par dagar, ohhhh så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0