Ny och spännande dag!

Om jag bara varit lite fiffig, hade jag gått ut tidigt, och provstartat bilen, men se, det gjorde jag inte! Jag tog bara för givet att den skulle starta, eftersom fjuttiga femton grader inte borde hindra den, när den startade lätt vik tjugotre och mer ändå.

Vad jag inte tänkte på att batteriet blir sämre och sämre, för varje kall natt, och nu var det inte ett liv i den. På med laddaren, den stora fina, som inte funkade häromdagen, var jag ändå tvungen att prova...men nä, den står bara och slår fram och tillbaka. Den mindre laddaren fick jag leta efter och fann den i ett förråd, där den inte ska stå. När jag skulle sätta klämmorna på batteriet, lossnade den röda, och det var rent omöjligt att få den på plats igen!

Fick gå in och leta fram en tång, fick klippa av de fåniga små fransarna som tidigare tjäntat till att leda ström till klämman och vidare till batteriet. Fattar inte att det funkat tidigare, för det fanns nästan inga trådar alls. Ficks skala fram nya och så här dags på morgonen, är det INTE sådant jag vill syssla med. Jag borde vara igång i ladugården nu!

Ska strax gå ut och prova igen.....

Per ska dona motorvärmaren idag, hoppas att det blir bra sedan, för detta är inte roligt!

Kommentarer
Postat av: monica

hoppas det blir varmare snart så vi slipper ej startglada bilar, och att vi kan åka släde snart. jag längtar otroligt mycket efter det!!!!

det ska bli en slädutflykt från östbjörka till knåparbodarna tror jag det var snart, ska du hänga på? jag tänkte rida med då.

sen har vi månskensritten också nu i januari tror det var den 29:e, ska du hänga på då? står mer på hästfolks hemsida.

/monica

2010-01-13 @ 21:01:31
Postat av: Anki

Motorvärmare och kupévärmare kan varmt rekommenderas! Kram

2010-01-14 @ 11:27:01
URL: http://undertoppluvan.blogspot.com
Postat av: mor hontass

Haha Anki, nu va du rolig! Bilen är begåvad med bägge delar,men trots alla Pers ansträngningar fungerar det ändå inte! Det susar i den som det ska, men i morse, efter att Per fixat igår också, så var den stackars motorn iskall...Mest synd om Per tycker jag..

2010-01-14 @ 13:23:01
Postat av: LeiaMia

Här är rena värmeböljan idag. 3 minusgrader!

2010-01-14 @ 19:05:30
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Hontass

Du har en liten award i min blogg.

2010-01-22 @ 18:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0