Jominsann- MorHontass gick till doktorn!

Jag hävdade envist att det inte är någon idé att gå dit, onödigt att slösa pengar när jag bara är överansträngd och de ändå inget kan göra.

Men en natt, vaknade jag och gallskrek, for gråtande upp ur sängen, med händerna uppe i taket för att få ned det som sticker i dem och värker så galet. DÅ bestämde jag mig för att boka tid, och det gjorde jag dagen efter.

Det jag lider av hade ett namn: Någonting med "Ex" och så slutade det på något som lät som "kondom" men det var det inte..."Kyom" kanske, skit samma, det gör iallafall ont. Det där ordet sitter i armbågen, och nu är det så illa att armen inte går att räta ut och jag kan inte lyfta den alls, av egen kraft, måste hjälpa till med vänsterarmen. Ovanpå det var det karpaltunnelsyndrom, trodde doktorn, det är det som gör att händerna svullnar och värker. Jippi, jag är full av fina ord!

Ska boka tid hos sjukgymnasten, vilket kan tyckas ganska meningslöst, eftersom jag har det jobbet jag har, gymnastiken kommer att bli förstörd, genast jag sätter mig och mjölkar getter.

Hinner faktiskt inte skriva mera nu, hinner och orkar aldrig skriva, jag som tycker det är så roligt....egentligen...

Kommentarer
Postat av: monica

kanske det heter Exkondylom" påminner om kondom....

jag önskar jag kunde trolla bort din värk.

/grannen.

2010-05-27 @ 20:53:21
Postat av: mor hontass

Dumskalle- kondylom är väl propellerprickar??

2010-05-28 @ 10:34:10
Postat av: LeiaMia

Vad bra att du gick till doktorn. Hoppas de hittar något botemedel till dig! Kram Festisen

2010-05-28 @ 18:47:03
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: monica

ja men vet du, det är den där "nya" sjukan man kan få.... ;-)

sen var det inte kondylom jag skrev utan exkondylom hahaha.

jag läste om den där i en skvallerblaska idag på jobbet när jag fikade, jag tänkte att det var nog den du menade men tror du jag minns vad det var för namn.......

2010-05-28 @ 22:50:54
Postat av: monica

förresten har du sett min röda katt nyligen? den är borta sen 5 dagar sen...

2010-05-28 @ 22:52:06
Postat av: Anonym

Häromdagen när jag åkte till jobbet klockan 5.45 satt en röd katt och Sickan på Janne o Ullas gård.De såg ut att vara goda vänner. Jag undrar om Sickan bjuder honom på mat,det står torrfoder i ladan,och det har börjat ta slut väldigt fort.Det är gömt i rummet bredvid innanför kvarnen,så det är inte skatorna! Ska hålla koll, han har ju liksom ingen anledning att gå hem,när han har mat här!

2010-05-29 @ 09:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0