Något är väldigt fel!

Jag märker nog att jag är den gnälligaste människan i världen! Men nu är det faktiskt riktigt illa!

Mitt ryggonda är illa- men faan att armarna är värre och fram för dem- händerna!

Ibland vaknar jag av att jag ligger med armar och händer rätt upp i luften, för att få bort blodet eller vad det är, ur dem. Det sticker, det idiotspränger, högerhandens långfinger finns inte ens, om jag rör på det får jag ström i hela kroppen.

När jag går upp på morgonen försöker jag att gymnastisera händerna för att få dem att leva. Fingrarna är så tjocka att de blänker i lampors sken. De går inte att knyta till mer än hälften, och försöker jag sätta ihop dem- liksom knäppa dem i morgonbön, så går inte det, det finns inte plats, de går inte ihop. VAD är det frågan om??

I höger armbåge har jag liksom en spik i ytterkanten, och i skulderbladen sitter en sån där järnvägsspik, flera dm lång. Min kiropraktor verkar ha lagt av, ingen hänvisning gavs på hans uppsagda telefonnummer, han kanske har dött, man kan göra det ibland.

Jag sätter min tro till Lilledotters kiropraktor i Sågmyra- Magsyra eller vad det heter...Måste be om numret....

Lilledotter har kört om mig på upploppet. Hon har fått jobb i lantbruksskolans nya flashiga ladugård, med robotmjölkning och allt datoriserat. Vi borde byta! Hon behöver bara gå omkring och peta runt lite gödsel i hallarna, så det hamnar på rätt plats för utgödsling, medan jag sliter livet ur mig med utgödsling a´la Ekeby-67 dvs skottkärra!

Och handmjölkar elva getter som mjölkar så in i h-e mycket- iallafall om mornarna! Misstänker att mina domnade händer kommer från dem. Och all annan mjölkning.

Datormusen sköter jag med vänsterhanden, den är iallafall lite bättre än den högra men det gör att jag inte sitter vid datorn mer än i nödfall. Som nu- lördag morgon, vaken sedan fem. Annars går jag upp fyra, så det var ganska bra ändå.

Nu ska jag släppa ut hästarna innan de sätter fart att riva stallet...

Fin dag till allesammans!

Kommentarer
Postat av: monica

slakta getterna!!!!! bonden kan få tro att det är vargen som vart där, det gör han om allt annat. annars får du mjölka dom vid fäboden också.....

vill du va me när jag ska släppa ut fia och fölet i em? jag är hemma vid halv 4. igår kväll gick vi runt ladan i grimma och grimskaft på båda två, han var riktigt duktig lillkillen. jag är helt mörbultad efter fölningen, misstänker att jag använt "muskler" som inte har används sen innan jag föddes... händerna är värst, har problem att hålla kaffemuggen och då är det illa!!!! ;-)

vi kan väl höras i em??

massa kramar till dej.

/grannen

2010-05-15 @ 09:04:24
Postat av: mor hontass

Haha vi kan ta varandra i hand och dricka kaffe med sugrör...Jag tittar gärna när du släpper ut hästarna, de bryr sig inte att det regnar, iallafall inte en stund.Det var människan som skapade stallet, inte Gud. Fast Mega vill nog hellre vara inne än ute! I natt fick hon förstoppning och har inte gjort en enda plutt! Stress??

2010-05-15 @ 09:16:46
Postat av: Hontass

Mor du tycker inte att det är dags att gå till doktorn eller så!



Nu får du faktiskt ringa läkaren annars blir jag arg på dig!



Puss

2010-05-15 @ 10:54:28
Postat av: monica

hör och häpnad, grannen har vart hos läkaren....

2010-05-26 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0