Ny dag, som vi borde ta vara på!


För på det här viset är det: Någon gång kommer den dagen som inte blir ny- när det helt enkelt inte blir fler dagar. Om den kommer i idag, i morgon eller om trettio år, det vet vi inte, bara det är säkert, det faktiskt kommer att bli så, såsmåningom!
   Alltså- idag bör vi leva loppan, gott folk!
   Sambon började med att leva loppan vid nio. Han brukar inte vara medveten då, om han är ledig vill säga. Han släppte ut hundar, släppte in katter, eldade i pannan, kokade kaffe och fick fart på mig. Sedan gick han och lade sig!
"Jag tror jag vilar en stund..."
Ja, gör det, du! Gubbe!
   Vi tänkte köra lite hästar idag, när vädret är så fint och det fortfarande finns något att köra på. Märren har inga skor i bak, för hon var så sjuk sist vi skodde, att vi bara skodde det som nöden krävde. Får se om det går att ta med henne, i annat fall får hon väl vara hemma, hon kommer inte att gråta över det! Det är skaplig isgata på vägarna, säkert bättre nere i skogen, men man ska ju ta sig dit också!
   Jag tog sparken och hundarna igårkväll, men sparkföret var lite för häftigt! Minsta lilla nedförslut, satte fart på sparken och inte gick det att få hejd på den heller, eftersom bromsfötterna bara gled. Hade en bil kommit hade jag fått styra ut i diket!
   Jag har löst problemet med texten i min blogg, som inte betedde sig som jag ville förut. Texten tål helt enkelt inte Google Chrome, men när jag öppnar med det gamla vanliga internet, som jag nästan glömt att det finns, då fungerar det igen. Det blir liksom lättare att läsa.
   Lite mera kaffe nu, sedan ska jag kasta snö på gubben i sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0