Bonden och jag har ett eget språk....

För ett par år sedan gick Bonden emot sin egen övertygelse och införskaffade en mobiltelefon. Han lärde sig snabbt dess funktioner, och allt sedan dess, håller han den i sin hand.

Han pratar alltid, alltid i telefonen. I ladugården när han mjölkar, när han sitter på dass, när han står i duschen och därför får han köpa ny telefon ganska ofta.

Han har också lärt sig att sms:a, något som han ägnar all tid åt, när han ej pratar i den.

Häromdagen fick jag sms från honom:

"Mj du pmor? hon va hå hb,sv att tö. Ändr 2kr 1s,st på list. Ens i kur,ganska lätt,+på ksid. Gbiel kötts på vbben,vad?Lo?Kr gåva uni inne  om -20,för dem o för fjus"

Detta betyder i sin helhet:

"Mjölkade du Pottimor?Hon var hård Höger bak(spene/juverdel),svår att tömma. Ändring 2kg  kross 1kg solid (foder)står på listan. Ensillaget i kurvan ganska lätt,+på kortsidorna(av hagen) detta var en uppmuntran för att jag skriker om att ensillaget är för svårt för mig att hantera,med min trasiga rygg. Gosibiella köttsår på vänster bakben,Vad är det?Lodjur? Krona,Gåva, Unika får stanna inne om det är -20,för deras skull och för att lagårn inte ska frysa sönder.
Mor Hontass och Leo+Morgås och Tigås rumpor.


Kommentarer
Postat av: Hontass

Ha ha ha det där språket verkar vara en salig blandning av rättviksmål och misslyckad T9-funktion :-)

2009-12-31 @ 12:18:22
URL: http://hontass.blogg.se/
Postat av: mor hontass

haha han använder ej T9

2009-12-31 @ 12:40:51
Postat av: Anonym

hahaha tur du förstår honom ialla fall

2009-12-31 @ 13:03:18
Postat av: LeiaMia

Han måste vara en mästare på förkortningar. Jag fattade verkligen ingenting! Blev kanske lite klokare efter din översättning, men det var inte lätt ändå...

2010-01-02 @ 12:39:37
URL: http://leiamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0