Mor Hontass...

...har skapat en egen blogg.
Men den snygga designen som jag vill ha,får jag nog överlåta åt Hontass själv,för jag vet verkligen inte hur man gör.
   Konstigt var, att när jag skulle skriva bloggens namn,när jag skapade som bäst,så svarade den dumma datorn att domännamnet bara får innehålla bokstäver. "Mor Hontass",hjälp mig att räkna- hur många siffror är det i det namnet?Misstänkte mellanslaget och när jag tog bort det,funkade det.
   Men jag vill inte heta "morhontass",jag vill heta Mor Hontass,så Hontass- hjälp mig med detta. Du får mitt lösenord så får du fixa med fina bilder,och fula också.
    Vad bloggen ska handla om? Det får vi se,dagarna är så olika varandra, livet på landet är alltid spännande, jobbet hos Bonden med stort B, gör att en blogg blir lätt att finna innehåll till.
   Man kan nästan säga att bonden och jag ÄR en blogg tillsammans. Vi älskar att hata och hatar att älska varandra. Vi kan inte leva med varandra och vi kan inte leva utan varandra.
   Missförstå oss inte- han tillhör en annan kultur än jag,på mer än ett plan. Man kan säga att han är förtjust i mig som vän,men som kvinna är jag ointressant,iallafall i sänghalmen.
   På så vis är han fullständigt riskfri!
   På annat vis är han ohyggligt riskabel, för nerver och humör mest! Men jag har lärt mig, att låta saker rinna av mig, som det bekanta vattnet på gåsen. Det går, dag efter dag. Han retar mig, hela tiden, på kvinnors vis, och till sist kommer dagen då explotionen är ett faktum. (se /http://hontass.blogg.se/  )
   Sedan är jag på noll igen, och historian upprepar sig.
   Nu förhandsgranskade jag mitt inlägg- men jag vill inte ha skor och glasögon på min sida, fy vad fult. Får kolla lite närmare på detta en stund!


Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Äntligen!!!!! Ser fram emot att läsa om ditt liv med Bonden B här... Jag läste inlägget hos dotter Hontass igår, underbart! Ha nu ett jättegott nytt (blogg)år!!!

Tusen kramar från Festisen

2009-12-31 @ 10:39:34
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: mor hontass

Jippie- första kommentaren! Tack LeiaMia,ha ett fint Nyår, du också, och familjen! Jag ska fira med korna,både i kväll och i morgonbitti! På så vis slipper jag huvudvärk...

2009-12-31 @ 10:44:02
Postat av: Lilledotter

Åhhh äntligen!! Jag tänker iaf heta lilledotter när jag kommenterar här eftersom jag är din minsta dotter. Det är Melina som har kommit på det!

2009-12-31 @ 13:37:28
Postat av: mor hontass

Vad hon är fyndig,den ungen!Storedotter ska designa min sida,det övergår mitt förstånd hur man gör.

2009-12-31 @ 13:44:38
Postat av: monica

äntligen!!!!

vad jag har väntat på att du ska börja.

ja din blogg kommer jag absolut läsa varje dag, jag satt och skrattade åt inlägget om bondens traktor lika mycket som när du berättade själv om det. tårarna rinner, vet inte om det är för att det är roligt eller om det är för att jag lider med dej ...??

såg på storedotters blogg att lilledotter förlovat sig... gu va roligt, det var på tiden ;-)

ja, hur ska man få reda på saker om inte på facebook eller på storedotters blogg?? (skojja bara) på konsum finns inget skvaller längre.....

massor av kramar från grannen.

2010-01-01 @ 19:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0