Jag gjorde en generalmiss.....

...och det kunde kostat mig livet!

Sambons häst är lite sjuk, han har en stor hovböld och måste stå i stall, och när han väl får komma ut, ska gipset skyddas så att det inte blir blött.

Jag gick ut på morgonen, lindade in den onda foten i silvertejp, och så gick jag ut med dem i hagen. Min egen häst skuttade glatt iväg, som hon brukar. Så skulle jag släppa sambons häst. Jag frångick regeln, att alltid ha hästens huvud emot mig när jag släpper. Jag släppte honom bara vid min sida- och PANG sade det. Han brallade av glädje att komma lös, inte av elakhet, hoppas jag.

Men hans bakhovar träffade mig rakt i bröstet- mitt emellan tuttarna, och lite högre upp!

Jag tappade fullständigt andan. Fick inte luft alls, kunde dra in, men inte andas ut, ungefär som krupp!

Jag lyckades iallafall stappla in och väcka sambon, han blev rädd och tvingade mig vara på benen en stund. Andningskrampen släppte efter några minuter, kanske berodde den på att jag vart så skräckslagen.

Bröstet är rött, och hade hästen haft skor på sig, hade hovavtrycket varit markant, nu är det bara lite rött. Men det värker bakåt ryggen...

Hade han träffat bara lite högre upp, hade huvudet farit av, lite längre ned, varenda revben knäckts....

Tackar Gud att jag iallafall lever...

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

HU, scary! Tur att det gick bra! Kram!

2010-08-28 @ 12:26:26
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Lilledotter

Men fy sjutton va otäckt!!!

2010-08-28 @ 15:13:12
Postat av: Tvärslå

- Gör aldrig mer om det !

Fy sjutton va otäckt, jag hoppas verkligen att du är bättre annars kanske en doktor skulle kolla så inget gått sönder.

Var rädd om dej bästa Get-Lena

2010-08-28 @ 21:22:19
URL: http://www.tvarsla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0