GRATTIS FILIP...

...till dina fina resultat i skolan! Du klarar mer än du vet om!

Och kom ihåg- när du inte orkar tro på dig själv- när du inbillar dig att du inte har förmåga- att du ändå är son till en av tidernas största snillen och genier! Nu menar jag inte mig själv, utan din far!

Det fanns ingenting han inte kunde, förutom att laga mat- särskilt våfflor- och passa småbarn! Det var liksom inte hans grej, men för övrigt kunde McGawyer slänga sig i väggen! Han byggde vad han ville av ingenting alls, kanske en gummisnodd om han behövde något!

Alla lärare i skolan, har i alla år sagt att du är så oerhört intelligent, och det är du, men ibland undrar jag om du vet det själv! Hitta det som ger dig behållning i livet, det som gör dig glad av att pyssla med, så kommer du att gå långt som tusan. Bli det du vill bli, så blir det rackarns roligt att leva.

Håll fast vid pappas motto:

"Precis allting går- det omöjliga tar bara lite längre tid"!

Nu ska MorHontass än en gång kasta sig i duschen- jag avskyr att duscha- och det särskilt när jag inte ens luktar koskit. Det är så rent i ladugården nu, inga djur är inne mer än till mjölkningen, så där finns ingen skitlukt alls. Men brandrök luktar jag, på grund av att jag måste elda i pannmuren för varmvatten att diska mjölkledningen med! Rolf säger att det inte gör något men....nä, man kan inte lägga sig alldeles nedrökt!

De har öppnat en väg genom skogen, äntligen, över Lenåsen, närmare bestämt! Jag spar över 3 mil på en dag, men jag tycker att ravinen är läskig, ni som har åkt där vet hur det ser ut.

Det blir nog jobba i midsommar med, vad jag förstår! Mig gör det ingenting, jag har mindre ont på jobbet än hemma, när jag blir still.

Kycklingarna kommer som popcorn i hönshuset, några ägg måste jag nog gå över med till Monica, för de hinner inte hinna kläckas innan mamman går av dem. OHHH det är drösvis med ägg!

Fytusan vad armen är dum. Den är som en död orm eller något! Dagen före midsommar ska jag på neuroröntgen! När jag känner på armbågen känns den som en tvättsvamp...eller död orm....eller nåt....

Bonden åker bort i morgon, igen! Han gör det rätt ofta, men det gör inget, vi klarar oss bra, djuren och jag men jag skulle vilja ha någon som hjälper mig med getterna. Jag är tvungen att mjölka dem, fast jag känner att det bara inte går, men måste,måste måste....så grinar jag lite, och svär och spottar och kastar hinkar omkring mig när det blir för svårt.

Men jag vill ju inte jobba där och tvinga honom att vara hemma hela tiden. Varför kan vi inte bara DÖDA getterna? Utom Stråla, för hon är lättmjölkad. Och Ester, Hillevi och Lisskuna, för de har bara en spene. Och Berit och Tji- som egentligen heter SHE men det tycker jag är töntigt! TJI är bättre. Och kanske vi skulle spara Tanja och Gullspira för de är snälla och har inga horn. Smyla är tråkig att mjölka men hon är snäll och slickar alltid på min arm så det känns skönt....Men Gullan kunde vi göra spjäll och skinn av, liksom Spira....

Hmmm det vart bara minus två getter....

Nämen nu måste jag göra kväller! Klockan 04.00 ringer klockskrället...

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Fille är med andra ord son till TVÅ av tidernas största snillen och genier! Lena, jag kommer gärna och hjälper dig mjölka några dagar i sommar! Pussokram Festisen

2010-06-10 @ 18:34:36
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: mor hontass

Vad söt du är Mia! Du är så himla välkommen så du vet det inte!

2010-06-12 @ 16:51:07
Postat av: Tvärslå

Du är klok du bästa get-Lena, och sonen din måste vara det han också.

Önskar jag kunnat hjälpt dej med getterna så du fick det lite lättare. Kan inte bondeskrället ta hand om mjölkningen deras själv ?

Lev väl

L

2010-06-14 @ 19:11:47
URL: http://www.tvarsla.blogspot.com
Postat av: Anki

Visa ord från en vis kvinna! Vad roligt för dig att det går så bra för Filip. Roligt att läsa om ditt liv med djuren!

2010-06-16 @ 16:15:04
URL: http://undertoppluvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0