Ännu en nattchock- det händer titt som tätt!

Min nattsömn kan man inte klaga på- inte heller på Sambons. Men ibland har han för sig saker när han sover! Det första halvåret när vi bodde tillsammans, väcktes jag ibland av att han skrek, och slog omkring sig, och när jag väckte honom, fick jag veta att han plågades av mardrömmar, med monster som bet sig fast och liknande. Det händer inte längre, det var flera år sedan sist.

Men ibland händer det att jag vaknar av att han ligger och klappar mig på rumpan, eller ryggen, eller någon annan åtkomlig kroppsdel. Jag märker att han gör det i sömnen, men efter en stund blir klappandet mer intensivt, så att jag undrar om han drömmer om att han står och klappar sin häst!

Snart börjar det likna smisk och då drar jag öronen åt mig och kravlar längre bort på min sida.

Jag konfronterade honom med detta när vi vaknade.

"Du smiskar faktiskt mig, när vi sover!"

"Oj då- blir du sexuellt upphetsad då?"

"Näää, vet du vad...."

"Vad gör du då?"

"Spelar död!"

"Öhh, jaha, kan du inte väcka mig istället?"

"Nä vet du vad.....!"

"Kommer du ihåg när jag klippte till dig med flugsmällaren en gång!"

"Det ska gudarna veta och det är jag arg för än..."

"Men det var en fluga på ditt huvud då..."

"Man slår inte till den man älskar med en flugsmällare i huvudet, och inte på stjärten heller!"


Oh vad han är gullig, min gubbe. Just nu är han ute och skjuter in en bössa, han hade gjort av med 50 skott, när jag tittade ut sist.

Skatorna börjar bli våryra, de stjäl hönsens mat, och allt annat de kommer åt. Under mig ligger Kelly, skräckslagen, för hon hör skotten utifrån, även om bössan är utrustad med ljuddämpare.

Hon är iallafall bäst på att hålla undan fåglarna, det lärde hon sig förra sommaren.

Nämen nu måste jag fortsätta med maten!
Nyss lade jag sillar i blöt, dem ska vi äta i morgon. Men när jag blötlagt dem, rullade jag en cig, utan att tvätta händerna; jag hade använt gaffel till fisken, och trodde i min enfald att fingrarna inte kommit i kontakt med dem.

Sedan gick jag ut och rökte- det smakade FISK på allra äckligaste vis....

Kommentarer
Postat av: monica

jag tror inte att han sover på riktigt... ;-)

smocka tillbaka, det gör jag på min, han blir så förbannad då......

ja annars är det som vanligt här hemma, du vet när han mår dåligt....

kram

2010-03-14 @ 21:35:57
Postat av: mor hontass

Haha- nu förstår jag varför dín stackars gubbe får psykbryt mellan varven!!!

2010-03-15 @ 13:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0