Mor Hontass är ledig....

Egentligen vill jag inte vara det- jag tycker synd om korna, när Bonden ska sköta dem! De vet ingenting om vad som ska hända, när de får mat eller när de blir mjölkade nästa gång. Jag tar ledigt så lite som möjligt. Sist var jag ledig i Söndags, nu ska jag vara ledig en hel helg...

Det ösregnar ute! Hästarna som vanligtvis är tåliga håller på att frysa ihäl så vi har fått damma av stallet så de får komma in om natten. I trettio graders kyla frös de inte men när det är tio varmgrader och lite regn, då håller de på att frysa ihjäl....

Dagens boktips.

"Eskil- riddaren av syrénbersån" av Gunilla (tror jag) Linn Persson

Jag lyssnar på den som radioföljetong, och gör mig tjänsten, vänner- lyssna på den på P1:s hemsida- radioföljetongen, eller läs boken. Den är fullständigt underbar. Lille Eskil, som skulle varit en Birger men som blev en Mongoloid- som det hette på den tiden. Följ Karl-Astrid- som hette så för att alla hennes bröder började på Karl- genom hennes vedermödor och glädjeämnen under femtiotalet.

Ibland åker jag väldigt sakta hem från jobbet, för att jag ska hinna lyssna klart.

Grannen- Monica- har fått ett hingstföl! OHHH han är så fin och STOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0