Finfint besök ifrån Storstaden.

Sambons äldsta dotter-Margita- med vännen Frida kom på besök i tisdagskväll. De stannar tills idag, fredag, bussen går till Stockholm vid tolvsnåret.
De promenerar mycket med hundarna, och även Monicas hund får följa med, då är min Kelly glad, Klara är hennes bästis. Den lille Jack Russeln är irriterad, eftersom han tror att Kelly bara är hans kompis, Klara får sig en och annan avhyvling när hon leker för mycket med Kelly.
Jag passade också på att använda mig av ungdomarna till vedkörat- detta ständiga återkommande göromål. Traktorn står fortfarande där den står, och kan inget annat, och egentligen gör det ingenting, Turbo mår bra av att ha en syssla!
Margita, jag och Turbo in action....



Frida har den hedervärda uppgiften att sällskapa med Mega, som annars står bunden bakom släden, jag tycker att de ser kära ut....

Efter vedkörat tog vi en tur runt byn, med släden, då får man sätta tillbaka främre sitsen, som jag tar bort för att få plats med veden. Det är så mysigt att åka släde, det knarrar så fint i den kalla snön.
Monica vill ut och åka idag, får se vad tiden säger när jag skjutsat tjejerna till Rättvik- ska visst hämta Sambon på jobbet också, i någon skog någonstans. De skulle flytta maskinen och sedan står hans bil på något annat ställe.
Med bonden är det inte så bra, vad jag förstår, jag undviker honom i det längsta. Det ryktas om att han kör ut foder till djuren klockan tre på natten, och mjölkningen sker ungefär som innan jag började där- alltså precis när som helst. Djuren har ingen fast punkt längre, ingen trygg och vilsam tillvaro, de lever i den ständiga ovissheten. Det är absolut ohälsosamt för idisslare....
För deras skull gör det ont i mitt hjärta, men inte för bondens, han hade sin chans att rätta till sitt liv, men han brände den, och han brände mig med...
Nu försvann flickorna ut med hundarna, de skulle gå runt Ockerån, det är ganska långt, så jag hoppas de raskar på, jag tror inte stockholmsbussen väntar på dem....

Kommentarer
Postat av: monica

ja jisses vad tjejjerna knallar. jag är jätteglad för det för då slipper ju jag ;-)

låg i skallebank idag, och så började det ju å snöa också... och tiden den försvann.

hoppas det blir sol när jag är ledig nästa gång då kanske vi hinner ut på en tur och kan ta alla hästarna med oss på en släd/ridtur?

vila dej nu för du lät ganska slut när vi pratades vid på tfn. /kram

2011-01-21 @ 20:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0